Visar 1 svar (av 1 totalt)

Skärmbilden ”fryser”

När jag och mina elever ska logga in på deras konton på ipadsen så fryser skärmen och vi kan inte trycka eller göra något alls. Detta har hänt upprepade gånger. Vad beror det på?
Det händer även när jag ska jobba med min iPad hemma också, alltså via annat nätverk. Det lustiga är att jag kan göra en massa annat, vara innan på andra klasser och elever, men så fort jag går in på någon av mina eleve så fryser skärmbilden. Varje gång. Startar om, testar igen. Uppdaterar iOS, kör hård omstart, men ändå.

Hej!
Låter ytterst märkligt. Vi skulle nog behöva ett exempel här och funkar det om du gör samma sak från datorn istället eller paddan via webbläsaren?
Har du någon lokalt Unikumansvarig på skolan så kolla med dem först för man bör ju reda ut om det bara drabbar dig eller flera för om det bara drabbar dig på samma iPAD kan det vara nåt med den, drabbar det dig på olika enheter är det nåt annat et.c.
Britt på Unikum

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.