Visar 1 svar - 1 till 2 (av 2 totalt)

Många klick vid inloggning

Hej! När jag får ett mail med notifieringar och vill logga in så är det en väldigt massa klick innan jag kommer till inloggningssidan om jag vill använda bankid. Vore bra om det kunde kommas ihåg vilken senaste inloggningsmetod var, så att den dyker upp direkt.

Hej!
Det här behöver du ta med er kommun som ansvarar för inloggningslösningarna och vart man skickas när man klickar på notisen. Ibland har kommunen flera alternativa sidor för inlogg och då vet ju inte Unikum vart man ska skickas utan behöver skicka till en översiktssida och då blir det fler klick.

Så ibland går det att åtgärda lite men inte alltid tyvärr.

Alternativt kan du direkt logga in i Unikum och klicka på notiser där så får du alla samlade och kan lätt klicka vidare.
Britt på Unikum

Ni behöver göra något åt Er app. ( Android)
Den fyller i dagsläget tekniskt sätt inte bättre funktion än att logga in via webbläsare.
För att kunna logga in använder jag mobilt BankID, men eftersom appen inte automatiskt lägger sig ovanpå Er app, så behöver jag minimera Er app, öppna bankID
, slå in min kod för att sedan återgå till Appen Unikum.

Under denna tid har Er app tagit Time-Out och man får inte möjlighet att kunna logga in med samma session. Ett typ av moment22…

Skall Er plattform bli framgångsrik behöver ni testa så alla funktioner fungerar innan ni lanserar denna.

Att som ovan användare mötas av en icke fungerande lösning, ger som användare en fientlig inställning till det goda verktyg som plattformen ger.

Mvh. Magnus Simonsson

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.