Visar 1 svar - 1 till 7 (av 7 totalt)

Meddelanden vem har läst?

När jag skrev i blogg, numera lärlogg, kunde jag se vilka som läst meddelandet då de grönmarkerades. Detta kan jag inte i meddelande. Det vill jag gärna kunna göra! Dessutom ligger vårdnadshavare omlott så att båda inte syns till en elev.
Ska det vara så?

Hej!
Man kan även se i meddelanden vem som har läst, det ska fungera på samma sätt som för Lärlogg/Blogg men just nu visas inte alla detaljerna (symbolerna) men grönt ska det bli.

Jag provade så sent som imorse och det såg ut som det ska.

Återkom med ett konkret exempel 8skicka gärna en länk) och berätta vad som är fel så får vi kika på det isåfall om du inte tycker det verkar rätt.

Britt på Unikum

Jag har ett tillägg att fråga dig Britt..
Jag har precis skickat meddelanden i tre klasser & ingen e-post har blivit skickad, när jag publicerat & e-postat till alla. Har kollat med några & ingen har fått, även om det ligger med som meddelande i Unikum. Vad tror du om detta? Har t o m gått in & e-postat befintligt meddelande igen, utan resultat. Dessutom går det inte öppna pdf, kommer bara upp att unikum-appen har kraschat & stängs ner. Mvh Daniel.

Hej!
Det här behöver gå via ordinarie supportkanal eftersom det behöver kollas med konkret exempel. Så här behöver vi veta kommun, skola, inlägg et.c. för att kunna felsöka.
Tacksam om du skickar in det via vår ordinarie supportkanal/via er centrala Unikumsupport.
Britt på Unikum

Hej!

Sen får man räkna med att det kan ta lite tid dvs kan nog såhär dax en fredag ta nån timme även om det alltid brukar gå snabbare. Jag har bett kollegor kolla om det är något känt generellt problem men vad jag känner till är det inte det.
Britt på Unikum

Jag kan inte heller se vem som har läst mina meddelanden.
Har varit så de sista dagarna.
Här finns länk till sidan för Unikumsupporten: https://start.unikum.net/unikum/infodok/messages.html?__pid=3632459309#/message/3687631214

Hej! Det stämmer och det är något vi jobbar på för att lösa inom kort!
Mvh Pontus på Unikum

Hej det är första dagen på mitt inloggning via unikom. Jag vill gärna veta hur skulle jag få en kontakt med min sons läraren i sommarhemskola. Klass noll Fb.tack min son heter Diaa zetono.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

• För att skriva inlägg loggar du först in på Unikum som vanligt. Sedan kan du logga in i forumet med knappen nedan.

Om du brukar logga in via din kommuns eller skolas hemsida skall göra det som vanligt först. Därefter klickar du på knappen "Logga in med Unikum" nedan.

• Forumkonto är till för dig som inte kan logga in till forumet med ditt vanliga Unikum-konto.