Visar 1 svar - 1 till 7 (av 7 totalt)

Mailutskick vid publicering.

Hejsan.
Jag är både lärare samt vårdnadshavare. Utskick via Unikum kopplat till min arbetsplats samt dotter fungerar, men inte mailutskick kopplat till min son (som går på samma skola som dotter). Min man får utskick från dotter samt son, men jag får alltså bara det som skickas från min dotters lärare…

Hur kan jag få hjälp med detta?

Hej!
Det här behöver du ta med skolan så att de får kolla om allt ser rätt ut avseende era kopplingar tex ser du båda barnen på din startsida?
Om inte behöver det rättas upp hos kommunen för att sen lösas i Unikum dagen efter.
Tyvärr inget vi kan göra i dagsläget men dom lär kontakta oss om de inte hittar orsaken.
Britt på Unikum

Ok, tack.

Alla kopplingar ser rätt ut. Jag ser mina barn och kan se meddelanden om jag loggar in. Det som inte funkar är att få e-post när det skrivs i klassens blogg. Vilket är konstigt eftersom min man får det…
Jag kontakta skolan.

Tack.
A

Hej!

Är du kopplad rätt och har e-post inlagt samt har aktivetat ditt konto ska du få det.
Får du notiser om annat menar du?

Om du är kopplad till barnet och har alla förutsättningar ovan så skickas det alltid till er båda.

kolla på din personliga inställningsflik om du råkat klicka ur ”Jag vill få notiser och meddelanden från min skola och grupp via e-post” för då får du inte notiser från klass eller skola men får notiser inne i Unikum och kan läsa ändå.
britt

Tack Britt.

Ja, precis. Jag får allt annat från Unikum. Jag är kopplad till min son och jag ser hans klass/blogg. Men något händer när de publicerar inlägg. Min man får mail om det men inte jag. Jag har kontaktat skolan och det var tydligen fler, som är både lärare och vårdnadshavare i kommunen, som har samma problem. De ska ha felanmält detta hos er.
A

Hej!
Det kan vara något temporärt problem så då får jag be dig ge ett konkret exempel om det händer from nu, så får vi kolla på det.