Visar 1 svar - 1 till 7 (av 7 totalt)

Mailutskick vid publicering.

Hejsan.
Jag är både lärare samt vårdnadshavare. Utskick via Unikum kopplat till min arbetsplats samt dotter fungerar, men inte mailutskick kopplat till min son (som går på samma skola som dotter). Min man får utskick från dotter samt son, men jag får alltså bara det som skickas från min dotters lärare…

Hur kan jag få hjälp med detta?

Hej!
Det här behöver du ta med skolan så att de får kolla om allt ser rätt ut avseende era kopplingar tex ser du båda barnen på din startsida?
Om inte behöver det rättas upp hos kommunen för att sen lösas i Unikum dagen efter.
Tyvärr inget vi kan göra i dagsläget men dom lär kontakta oss om de inte hittar orsaken.
Britt på Unikum

Ok, tack.

Alla kopplingar ser rätt ut. Jag ser mina barn och kan se meddelanden om jag loggar in. Det som inte funkar är att få e-post när det skrivs i klassens blogg. Vilket är konstigt eftersom min man får det…
Jag kontakta skolan.

Tack.
A

Hej!

Är du kopplad rätt och har e-post inlagt samt har aktivetat ditt konto ska du få det.
Får du notiser om annat menar du?

Om du är kopplad till barnet och har alla förutsättningar ovan så skickas det alltid till er båda.

kolla på din personliga inställningsflik om du råkat klicka ur ”Jag vill få notiser och meddelanden från min skola och grupp via e-post” för då får du inte notiser från klass eller skola men får notiser inne i Unikum och kan läsa ändå.
britt

Tack Britt.

Ja, precis. Jag får allt annat från Unikum. Jag är kopplad till min son och jag ser hans klass/blogg. Men något händer när de publicerar inlägg. Min man får mail om det men inte jag. Jag har kontaktat skolan och det var tydligen fler, som är både lärare och vårdnadshavare i kommunen, som har samma problem. De ska ha felanmält detta hos er.
A

Hej!
Det kan vara något temporärt problem så då får jag be dig ge ett konkret exempel om det händer from nu, så får vi kolla på det.
Skicka isåfall en länk till inlägget hit eller ännu hellre via din kommuna centralt Unikumasnvarige som kan kika på det först om dom ser nåt om orsaken.
Britt

Hejsan!
Har samma problem. Många hör av sig (vårdnadshavare och anställda) om att de inte alltid får notiser via mail. Om de loggar in kan de se inlägget. Har kollat de flesta inställningarna hos de berörda och det ser ok ut. En vårdnadshavare får t ex notis via mail när jag skickar men inte när klasslärare skickar.
Jobbar i Kungsbacka
Ha en bra dag

Ok.

Det konkreta som händer och har hänt sedan skolstart är följande:

Jag är lärare och vårdnadshavare i samma kommun, Kungsbacka. På min skola Särö skola, får jag alla utskick via mail, när de publiceras på unikum oavsett klass/grupp.

Jag är vårdnadshavare på Presseskolan. Där får jag alla utskick från min dotters klass, men INGA från min son. Min man får från både dotter och sons klass utan problem. Hände senast i fredags när veckobrev skickades ut. Jag fick från dotterns klass, men inte från min sons klass. Min man fick från båda.

/Annika

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

• För att skriva inlägg loggar du först in på Unikum som vanligt. Sedan kan du logga in i forumet med knappen nedan.

Om du brukar logga in via din kommuns eller skolas hemsida skall göra det som vanligt först. Därefter klickar du på knappen "Logga in med Unikum" nedan.

• Forumkonto är till för dig som inte kan logga in till forumet med ditt vanliga Unikum-konto.