Visar 1 svar (av 1 totalt)

Lärlogg i många grupper

Hej
Hur gör jag så att elevernas lärloggsinlägg inte hamnar i alla grupper de finns i?
Just nu skapas en lärlogg i alla grupper eleverna ingår och jag och mina kollegor får massvis med notiser fast eleven bara gjort ett inlägg.

Hej!
Lärlogg på grupp hamnar i den grupp man skapar den i men om den som skapar den klickat i bockruta för Lärare och/eller mentor får alla undervisande lärare i gruppen notiser.
TIPS! Kryssa INTE i lärare eller mentor om de inte bör få notis. De kan ändå alltid läsa allt i sina klasser och grupper.

Lärlogg för enskild elev gäller samma – Kryssa inte för lärare om de inte ska få notiser. Annars får elevens alla lärare notis.

(I vissa fall behöver ju läraren få notis, om eleven själv lägger in tex. Då är förslaget att man lär eleverna tagga upp med ämne så blir det enklare för lärare att hitta rätt.)

Så blir det kanske lite färre notiser och lättare att hitta.

Britt på Unikum

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

• För att skriva inlägg loggar du först in på Unikum som vanligt. Sedan kan du logga in i forumet med knappen nedan.

Om du brukar logga in via din kommuns eller skolas hemsida skall göra det som vanligt först. Därefter klickar du på knappen "Logga in med Unikum" nedan.

• Forumkonto är till för dig som inte kan logga in till forumet med ditt vanliga Unikum-konto.