Visar 1 svar (av 1 totalt)

Kan jag se vilka elever som tilldelats en viss matris?

Hej!
Jag har skapat en matris i Skolbanken som någon av mina kollegor har använt, jag märkte det när jag tänkte redigera matrisen och fick meddelandet att matrisen redan tilldelats en eller flera elever.

Finns det något sätt för mig att se vilka elever/klasser som tilldelats en matris eller planering?

Hej!
Tyvärr kan du inte se vilka som använt den så vill du ändra nu behöver du göra en ny dvs ta kopia, döpa om och pensionera den gamla så att ingen använder fel.
Men om du behöver ändra så att det slår igenom för dina elever nu så är det lite värre då vissa saker inte går att ändra nu som du märkt. I det fallet behöver du faktiskt ta bort den tilldelade och tilldela den nya ändrade.
Det är en säkerhetsåtgärd så att man inte av misstag ska ändra en massa som slår igenom på elever som redan arbetar med matrisen. Det kan ju få en hel del oönskade konsekvenser 🙂

Britt på Unikum

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

• För att skriva inlägg loggar du först in på Unikum som vanligt. Sedan kan du logga in i forumet med knappen nedan.

Om du brukar logga in via din kommuns eller skolas hemsida skall göra det som vanligt först. Därefter klickar du på knappen "Logga in med Unikum" nedan.

• Forumkonto är till för dig som inte kan logga in till forumet med ditt vanliga Unikum-konto.