Visar 1 svar - 1 till 6 (av 6 totalt)

Ingo

Hej!
Jag och min kollega har upptäckt att när vi infoga länkar i uppgifter går inte att öppna länken i elevens Ipad.Däremot när vi infoga samma länk inne i innehållet i planeringen fungerar det utmärkt!
Vad gör vi för fel??? eller vad ska vi göra för att fungerar?

Hej!
Då skulle vi behöva ett konkret exempel att testa med. Var länkas det till? Office365 eller G-suite eller nåt annat.
Tcksam om du ger exempel på vilken kommun, skola, klass och uppgift som inte funkar så kan vi testa.
Går fint att skicka en länk hit så är det bara vi som kommer åt den.
I annat fall behöver det gå via er lokala Unikumsupport.
Britt på Unikum

Hej!
Jag jobbar i Hålabäcksskolan i Kungsbacka kommun!
Jag undervisa i klass 8A och 7C
Jag undervisa i NO, matte och teknik
Alla mina planeringar och uppgifter har det samma problem.
Kolla på dem. De finns i skolbanken!
Konkret förklaring:
1- Jag planerar mina planeringar
2- Jag skape en uppgift till klassen
3- Jag använder ikonen ”länkar”
4- skriver länkadressen i rutan. Jag brukar länkar filmer från sli.se i olika uppgifter
5- klicka på sparknappen
6- går till lektionen
7- visar för eleverna de länkarna
8- eleverna logga sig i unikum i sin Ipad
9- det går inte öppna länken!!!!
10- Jag kan öppna länken i min dator men inte i Ipaden!
11- Alla pedagoger som jag har pratat med har samma problem!!!!
12- Jag tycker att verktyget är utmärkt OM DET FUNKAR.

Jag hoppas att jag varit tillräckligt konkret!
Tacksamt att ni utvecklar den här fantaska verktygen.

Hej Ingo!

Tack för dina fina ord och för att du tog din tid och alla detaljer, det underlätter verkligen vårt felsökande!

En liten fråga till:
På iPadden: går ni in via appen eller via webbläsaren (om webbläsaren: vilken, är det t.ex. Safari?).

Tack för att du hjälpa oss hitta problemet och för ditt tålamod &
Ha det fint!
Anna

Hej igen!
Tack för svaret!
Vi går ni in via appen! Det är det som inte funkar!
Däremot när vi går via webbläsaren Safari som eleverna är van vid då länken funkar ibland men inte ofta! Jag har försökt lysta ut varför men tyvärr lyckades inte än! försöker experimentera mer för att reda på anledningen.
Om ni löser app problemet då är min största frustation tar slut!
Tack på förhand !

Hej Fatameh!

Ursäkta att jag skrev fel namn när vi mailade sist.

Tack för all information.

Om länken av denna sida inte ens fungerar bra i webbläsaren, så tyder det på att problemet har det inte direkt något med appen att göra men med själva iOS (iPaddans operativsystem) och då har vi på Unikum tyärr ingen inverkan på detta.

Testa gärna olika webbläsare, t.ex. Chrome – förhoppningsvis så fungerar detta bra för er!

Ha det fint!
Anna på Unikum

ska försöka!
återkommer till er!

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

• För att skriva inlägg loggar du först in på Unikum som vanligt. Sedan kan du logga in i forumet med knappen nedan.

Om du brukar logga in via din kommuns eller skolas hemsida skall göra det som vanligt först. Därefter klickar du på knappen "Logga in med Unikum" nedan.

• Forumkonto är till för dig som inte kan logga in till forumet med ditt vanliga Unikum-konto.