Visar 1 svar (av 1 totalt)

Hur länge ska underlaget ligga kopplat?

Hej!
I nuläget så ligger ju allt underlag (planeringar, matriser) kvar under fliken UNDERLAG för en elev även om denne nu går i åk 8 och underlaget tillhör åk 7. Borde det inte vara så att det underlag som ligger kopplat är det som tillhör den terminen man är på eller i vart fall årskursen? Det kan ju bli väldigt missvisande isåfall.

Sen funderar jag också på den blå matrisen. Underlaget som kopplas dit, hur länge ligger det kvar? Som jag ser det så ligger även åk 7 bedömningar/planeringar/uppgifter kvar även om eleven nu går i åk 8. Detta bör ju automatiskt rensas varje termin pga vi sätter terminsbetyg. jag vill väldigt gärna höra hur ni tänker kring detta.

Hej Linda!

Ursäkta sent återkoppling!

Den lärande matrisen (egna och grön vid iklickande) visas under fliken Underlag om den har dokumenterats i den här terminen eller förregående terminen. Dvs om du har dokumenterat för eleven i ÅK 4 på vårterminen kommer den att finnas där för eleven i ÅK5 på höstterminen.

Däremot så finns den alltid i elevens arkiv under ikonen Planering/Matrisen.

Jag hoppas att du fick svar på din fråga &
Ha det fint!
Anna på Unikum

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

• För att skriva inlägg loggar du först in på Unikum som vanligt. Sedan kan du logga in i forumet med knappen nedan.

Om du brukar logga in via din kommuns eller skolas hemsida skall göra det som vanligt först. Därefter klickar du på knappen "Logga in med Unikum" nedan.

• Forumkonto är till för dig som inte kan logga in till forumet med ditt vanliga Unikum-konto.