Visar 1 svar - 1 till 3 (av 3 totalt)

Hjälp tack

Hej! Jag blir tokig snart. Jag är admin för min skola men jag tror inte det påverkar mitt problem. Jag är dock svenska som andraspråkslärare så jag är kopplad på många klasser då jag har 1-2 elever i varje klass. Jag får notiser och mail om allt som händer i deras klasser. T om när slöjdläraren lägger på den individuella lärloggen för elever som jag inte har. Jag har klickat ut på inställningar att jag inte vill ha mailnotiser men det fungerar inte. Jag får hur många mail som helst per dag. Någon som kan hjälpa mig?

Hej!

Det är 2 saker.
1. Om du klickar ur att du inte vill ha notiser om meddelande från grupp/skola får du inga notiser alls om Lärlogg/Blogg/meddelanden.
(Däremot får du alla notiser inne i Unikum ändå)
2. Om ni förmedlar till era kollegor att eleverna INTE ska klicka i Lärare när de lägger upp i Lärloggen så slipper lärare få notis om allt men då får du nte heller notis när det är något viktigt.
Det ska göras lite förbättringar hör som gör att du kan få mer selektiva notiser.

Just nu tror jag dels om ni gör som ovan så blir det färre och sen kan det vara enklare att kolla notiser inne i Unikum för din del för där är de sorterade på bättre sätt.

Hoppas det hjälper.
Britt på unikum

Tack för svar. Jag får dock en massa mail ändå. Se mina inställningar på bilden, så har jag haft det länge och ändå får jag mail.
Hälsningar Malin

Attachments:
You must be logged in to view attached files.

fAK JU

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

• För att skriva inlägg loggar du först in på Unikum som vanligt. Sedan kan du logga in i forumet med knappen nedan.

Om du brukar logga in via din kommuns eller skolas hemsida skall göra det som vanligt först. Därefter klickar du på knappen "Logga in med Unikum" nedan.

• Forumkonto är till för dig som inte kan logga in till forumet med ditt vanliga Unikum-konto.